Меню
МЕНЮ
Nick Kalinin.
Від Playstation до
«Український прорив в MotoGPх»
Вам знадобиться 5 хв. для прочитання цього тексту
Мій батько - Павло Калінін, один з найбільш титулованих мотогонщиків України по шосейно-мотокільцевих перегонах. Я з дитинства був із татом на змаганнях в Києві на "Чайці" та закордоном, з захопленням спостерігав за усім, що відбувалось на треці. Окрім цього ми часто переглядали мотоперегони вдома, грали ігри-симулятори на Playstation, читали новини та вивчали матеріали про інших гонщиків.
Мені ніколи не нав'язували цієї теми, я в ній та з нею ріс.

Коли мені виповнилось 9-ть, ми з сім'єю відпочивали на морі і батько привіз перший мотоцикл для мене. Побачивши його, я не міг повірити в те, що відбувається.
Це видавалось просто фантастичним! В цю ж хвилину ми побігли випробовувати його, хоча й для цього не було адекватних умов: дорога була просто жахливою!
Проте, хіба це важливо? Коли ти дитина і в ці миті втілюється твоя перша мрія!
Микита Калінін - український мотогонщик, багаторазовий чемпіон України. Перший українець,
що виступав у юніорській серії MotoGP - RedBull Rookies Cup. Внесений до Книги рекордів України: «Український прорив в MotoGP» RedBull
Вже через два роки, опісля своєї першої спроби кататись на мотоциклі, Микита взяв участь в своїх перших змаганнях в Болграді, Одеській області. Не переміг (зайняв четверте місце) і шалено засмутився з цього приводу. В цей момент ключову роль зіграла підтримка батька і віра в сина. Незадовільний результат став для юного мотогонщика першим поштовхом більш професійно ставитись до тренувань та підготовки до мотоперегонів.

Проте вже в 12 років, він завоював свій перший титул в Українському Кубку по супермото в класі «Юніор» на байку KTM SX 65, а також вигравав популярні в країні змагання «MotoTTrophy 2011» в молодшій категорії на аналогічному мотоциклі.

У 2012 і 2013 роках Микита привіз з чемпіонату України перемоги і подіуми з мотокросу, що дозволило йому стати дворазовим чемпіоном країни серед юніорів, і ще він додав в свою скарбничку перемог національний титул по аквабайку.

Номер мого мотоцикла "22", ця цифра дуже багато символізує для мене. Насамперед, я народився 22 лютого. Окрім цього, в мого батька був номер "21", відповідно, я як його син обрав наступний. А також, моя сестричка Ліза народилась вісім років опісля мене 22 лютого.
У RedBull MotoGP Rookies Cup 2015 Микита Калінін провів 13 перегонів. Кращим результатом одесита стало 16-е місце на етапі в чеському Брно. Паралельно з головною світовою першістю серед юніорів Микита взяв участь в чемпіонаті Campeonato de Espana de Velocidad (CEV), де показав кращий результат серед СНД гонщиків за всю історію чемпіонату Іспанії - 8-е місце.
Я подав заявку на вступ в юніорську серію «RedBull MotoGP Rookies» , не маючи досвіду в континентальних та міжнародних гонках.
Знаєте, це був той стан, коли ти ризкнув, мало віриш, що це можливо, проте дуже надієшся на диво.
Щоб було, краще розуміння наскільки це важливо для мене, поясню: «RedBull MotoGP Rookies» - це чемпіонат світу з кільцевих мотоперегонів, вища категорія спортивних змагань на мотоциклах. Їх можна порівняти з Олімпійськими іграми або фіналом Ліги чемпіонів для футболістів.

Щорічно на ці змагання прагнуть потрапити близько трьох тисяч молодих мотогонщиків з усього світу. Після найсуворішого відбору 12 найкращих новобранців поповнюють склад учасників, які ведуть боротьбу за перемогу у вищій категорії спортивних гонок на мотоциклах .

Відбірковий тур на змагання проходив в травні, неподалік від Гранади в Іспанії. Серед усіх учасників команди, які прибули з більш ніж 30 держав, я був єдиним представником країни, у якій немає жодної траси для підготовки до чемпіонатів такого рівня. Для порівняння: тільки в Іспанії таких трас налічується близько двох десятків.

Брати участь в гонці чемпіонату світу з дефіцитом досвіду було надзвичайно важко. Надто багато нюансів - як на треку, так і за його межами. Як правило, потрібна підтримка досвідченого спортсмена.
Тому дуже важливим стало для мене знайомство з австралійцем Джеком Міллером. Він - перший в історії мотогонщик, який пропустив категорію Moto2 і відразу потрапив в королівський клас! Він швидко адаптувався до нового мотоцикла і на сьогодні вважається одним з найперспективніших гонщиків.

Ми розговорилися про те, як Джек починав свій шлях в мотоспорті, і він дав мені декілька настанов з приводу фізичної підготовки і управління байком. Почувши, що у нас в країні існує проблема з гоночною практикою і відсутні треки високого рівня, Джек порадив зробити акцент в тренуваннях на біг. Сам же мотокрос, якому багато гонщиків приділяють велику увагу під час підготовчого процесу, для Міллера просто спосіб отримати адреналін і добре провести час

У 2017 році Yamaha підписала контракт з Микитою Калініним. Про це стало відомо на прес-конференції, яка відбулася 7 лютого в штаб-квартирі Yamaha Motor Europe в Мілані. У новому сезоні Микита став офіційним пілотом Yamaha чемпіонату світу "FIM Supersport 300" Світового Супербайка в італійській команді MotoXracing і одним з шести гонщиків світу програми розвитку талановитих пілотів Yamaha : "Blu Cru Program".

Під час свого дебютного виступу на старті чемпіонату світу в Іспанії, Микита Калінін зайняв перше місце в Суперполі 1 і підсумкове третє місце в кваліфікації на Гран-прі Арагона.

14 травня 2017 р. він завоював історичну нагороду для своєї країни: 18-річний одесит фінішував третім в дебютній гонці на треку Імолу. Подіум Калініна на Гран-прі Італії став першим в історії чемпіонату світу по кільцевих мотогонках для України.

Сезон 2017 року чемпіонату світу Калінін закінчив в топ-10 кращих мотогонщиків світу у своїй категорії.

Вже в сезоні 2018 Микита продовжив боротьбу за титул світового Супербайка в класі World Supersport 300. 18-річний одесит підписав контракт з італійською командою GP Project, яка представляє на міжнародній арені японського виробника мотоциклів перегонів, - Kawasaki.
В 2019-ому році під час гонки на фінальному треці в Катарі 26 жовтня сталося зіткнення, що вибило мотогонщика Калініна на останнє місце. Здолавши майже десяток суперників, він зміг зайняти 15-е місце і зберегти свої позиції в ТОП-10 чемпіонату світу WSBK Суперспорт- 300.
Вам може бути цікаво
Переглянути всі статті блогу